U kunt meedoen met ieder voedingspatroon. Onder voedingspatroon verstaan we een volledig eetpatroon. Hier vallen crashdiëten, waarbij bijvoorbeeld gedurende een week heel weinig gegeten wordt, niet onder. Een voedingspatroon moet op de lange termijn ook vol te houden zijn.

Enkele voorbeelden van voedingspatronen zijn:

Voedingspatroon Kijk voor meer informatie op:
Schijf van Vijf – Voeding zoals wordt aangeraden door de overheid

https://www.voedingscentrum.nl

Paleo voedingspatroon – Voeding zoals de oermens vroeger gegeten zou hebben

https://www.eetpaleo.nl

https://www.evertberkelaar.nl/

Laag koolhydraat voedingspatroon – Voeding met zo min mogelijk koolhydraten

https://www.koolhydraatarmrecept.nl/

https://thenewfood.nl/

Veganistisch voedingspatroon – Voeding zonder dierlijke voedingsmiddelen

http://www.degroenemeisjes.nl/

https://veganchallenge.nl/

Mediterraan voedingspatroon – Voeding zoals rond de Middellandse Zee gegeten wordt

https://www.diabetesfonds.nl/over-diabetes/eten-met-diabetes/het-mediterrane-dieet

https://www.ahealthylife.nl/mediterraan-dieet-voor-beginners-een-maaltijdplan-dat-je-leven-kan-redden/

Laag vet voedingspatroon – Voeding met zo min mogelijk vet

https://www.ornish.com/proven-program/nutrition/

Eten met boerenverstand – Voeding met meer groente en minder “pakjes en zakjes”

https://www.foodtruckmamamascha.nl/onsaanbod/appmamamascha/